.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معاون سیاسی استاندار: احساس خطر می کنم
مشکلات فرهنگی،دلیل 83 درصد طلاق در مازندران
شمال نیوز: ما شاهد اوج گیری پدیده زشت چشم و هم چشمی و کورس گذاری خانواده ها در افزایش مخارج سرسام آور عروسی هایی هستیم که گاهی تا یک هفته در هتلهای مجلل و باغهای گران با پذیرایی های تشریفاتی و ثبت نرخهای
مشکلات فرهنگی،دلیل 83 درصد طلاق در مازندران

شمال نیوز: ابراهیمی با اشاره تفصیلی به پیشینه مازندران و آمار بالای تحکیم خانواده در نسل گذشته مازندران که طلاق را امر منسوخی می دانستند و تمام تلاش خانواده ها این بود که مانع شکل گیری طلاق در بافت خانوادگی خود شوند، گفت: آمار طلاق در مازندران نگران کننده و تثبیت و حتی کاهش محسوس آن، مستلزم همکاری جدی خانواده ها، اقوام ذی نفوذ و سایر نهادهای تاثیرگذار اجتماعی است!

به گزارش شمال نیوز، معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران که در جلسه کارگروه اجتماعی غرب مازندران در چالوس شامل شهرهای رامسر، تنکابن، عباس آباد، چالوس و نوشهر، با محوریت پیگیری برای مقابله ریشه ای با پدیده تلخ طلاق در مازندران که متاسفانه در کشور افزایش یافته است، سخن می گفت، ضمن اعلام مطلب فوق ادامه داد: خانواده، اصلی ترین نهاد اجتماعی در جامعه است و بقای هر جامعه ای نیز منوط به تقویت و تداوم خانواده هاست و طلاق، جدی ترین آفت برای رونق خانواده هاست و تمامی روابط اخلاقی و عاطفی و معنوی در یک جامعه انسانی و مذهبی، منوط به پایداری و استحکام ارتباطات خانوادگی است و اگر این نهاد مقدس، قربانی گسترده تصمیمات احساسی، ناشیانه و توهم آمیز شود، طبعاً جامعه ما باید احساس نگرانی کند و آستین های همت را بالا زده و کاری بکند و نگذارد که روند تصاعدی طلاق همچنان استمرار بیابد.


ابراهیمی گفت:احساس خطر می کنم: ما در ایام اخیر به آنالیز آماری و توصیفی طلاق پرداختیم و در نهایت تاسف باید اعلام کنیم که که 83 درصد علل طلاق به موضوعات فرهنگی مربوط می شود و دلایل اقتصادی و غیره در 17 درصد باقیمانده گنجانده شده اند و در بین موضوعات فرهنگی، عناوینی همچون چشم و هم چشمی، تعارضات فرهنگی، عدم تفاهم و غیره دارای فراوانی بیشتری اند که متاسفانه همه اینها ریشه در فقدان و یا عدم کفایت آموزش زندگی در قبل از ازدواج و نیز شروع زندگی دارد.


وی ادامه داد: تکان دهنده ترین آمار حاکی از آن است که بیش از 40 درصد طلاقها مربوط به طلاقهای دوران نامزدی و کلاً در اولین سال عقد است که این دقیقاً عدم مهارت زوجین جوان و نیز عدم آموزش کافی را به ما یادآور می شود و در این رابطه لازم می دانم ضمن فراخوان روحانیت محترم، شبکه های تبلیغی، رسانه ها و سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی جهت اعتلای سطوح مهارت زندگی و بهبود ارتباطات زوجین، متذکر شوم که آنچه که مهمتر از ضمانت های مالی مثل مهریه و جهیزیه و غیره است، تجهیز افکار زوجین به دانشها و تجارب فرهنگی و مذهبی است که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار می گیرند!


امروزه ما شاهد اوج گیری پدیده زشت چشم و هم چشمی و کورس گذاری خانواده ها در افزایش مخارج سرسام آور عروسی هایی هستیم که گاهی تا یک هفته در هتلهای مجلل و باغهای گران با پذیرایی های تشریفاتی و ثبت نرخهای هجومی 100 میلیون و 200 میلیون بطول می انجامد که این اسرافها و تبذیرها، اولاً جرات ازدواج را از خانواده های متوسط می ستاند و ثانیاً این ازدواجهای پر هزینه زمینه فشارهای روحی و روانی را به زوجهای جوان تقویت کرده و گاهی بدهکاری ناشی از این مراسم، اندازه اختلافات را بالا برده و خیلی زود جدا می شوند.


ابراهیمی افزود: فرمانداریها موظف به راه اندازی کارگروه تحکیم بنیاد خانواده و جلوگیری از اتفاقات ساختارشکن و خانمان برانداز شده و در این رابطه باید از پتانسیل روحانیت معظم، اساتید دانشگاهها، قضات محترم، اصحاب رسانه و سایر عناصر تاثیرگذار استفاده بهینه بعمل آید تا روند نزولی این آمار نگران کننده آغاز شود.


معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران اظهار داشت: طلاق، پدیده تلخی است که امیدها را می خشکاند، انگیزه ها را زایل می کند، اراده ها را می شکند، خاطره ها را تلخ و رابطه ها را قطع می کند و مهمتر از تلخی پدیده طلاق، تبعات فزاینده ایست که طلاق بهمراه دارد و آن، ناسرانجامی فرزندان طلاق، بی سرو سامانی قربانیان طلاق، سلب اعتماد عمومی خانواده ها از متقاضیان ازدواج و نیز گریزانی سایر جوانان از ازدواج و تشکیل خانواده، ترویج سوءظن بین سایر زوجهای جوان و ریختن قبح طلاق و به تبع آن آسان شدن جدایی هاست و این پدیده در درازمدت باعث افزایش آماری طلاق و نهایتاً سنگینی کفه طلاق نسبت به کفه ازوداج می شود.


ابراهیمی افزود: ما تمام تلاش خود را برای تحقق ازدواجهای آسان با ارائه تسهیلات بانکی و گسترش وام های ازدواج، وام های خود اشتغالی و سایر حمایتهای بانکی انجام داده و می دهیم تا مانع از تبعات تلخ طلاق های گسترده شویم و در این رابطه دست کمک بسوی مشاورهای روانی و اجتماعی، روحانیت، اساتید دانشگاه، معلمان مدارس، شبکه های تبلیغی، مراکز بهزیستی، مراکز بهداشتی، ناجا و قوه محترم قضائیه دراز می کنیم!


ابراهیمی در پایان از ائمه محترم جمعه و جماعات و نیز فرهیختگانی که در این جلسه شرکت کردند، متذکر شد که این کارگروهها به شکل منطقه ای و نیز مسائل مبتلابه در مناطق مختلف استان استمرار خواهد یافت و مشخصاً شهرستانهای نور، محمودآباد، فریدونکنار، بابلسر و جویبار در بابلسر و نیز شهرهای آمل، بابل، قائم شهر، سیمرغ و سوادکوه در بابل و همچنین شهر های ساری، میاندرود، نکا، بهشهر و گلوگاه در ساری این جلسات را میزبانی خواهند کرد و مردم باید مطمئن باشند که یقیناً خروجی این جلسات و بکارگیری درست ظرفیتهای نهادهای مهم جامعه مثل نمازهای جمعه، مساجد، حسینیه ها، روضه ها، هیئت ها، رسانه ها، نهادهای تربیتی و آموزشی و غیره به کاهش محسوس آمار طلاق خواهد انجامید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 5 دي 1391
با سخنراني كه نمي توان مشكلات را حل كرد وقتي سريالهاي تلويزيوني تشريفات و تجملات خانواده را نشان مي دهند چه انتظاري مي توان داشت
arash 5 دي 1391
آقای معاون.بنده به عنوان يك كارشناس اجتماعي وزارت كشوراعلام مي كنم 95درصدطلاق درجامعه ما به علت مشكلات معيشتي وفقراست وباقيمانده مسايل اجتماعي همانند اعتيادو....است.
غلامی فرید 5 دي 1391
آقای ابراهیمی عزیز، این بیماری را که حدودا 6 سال اوج گرفته است ماهم میدانیم و اما این راه که شما در نظر گرفتید راه درمان نیست شاید راحت ترین باشد ولی کم اثر ترین روش می باشد.
مهدی 5 دي 1391
بااین مسئولین بی مسئولیت بهتر ازاین نمی شود ..... ؟؟؟؟!!!!!!
محمد 5 دي 1391
غرب استان نیاز به گارگاه های فرمایشی آقای ابراهیمی ندارد ..... ؟؟؟؟!!!!!!
نا شناس 5 دي 1391
هر روز آمارهای کذایی و فضایی در عملکرد مسئولین منتشر می شه که بهش افتخار می کنند و دیگران هم تشویق می کنند این آمارها رو تو عملکر خودتون بنویسید. بنویسید که چه کردید
نا شناس 6 دي 1391
آقای ابراهیمی دِر متوجه بَیی ! تاسا کاجِه دَیی! مردم این معضلات و گرفتاری ها را با پوست و استخوانشان لمس می کنند .....واقعا جای تأسف داره! پس این امور زنان استانداری خوابیده و داره چه کار می کنه!
نا شناس 6 دي 1391
مدیر محترم شمال نیوز لطفا مطلب مرا بدون سانسور بزارید در سایت استانداری مازندران نکته ای که قابل تأمل هست اینه که هر مدیری برا خودش نظر میده و یک همصدایی و وحدت رویه در نظرات هم دیده نمی شه! فرماندار چالوس علت طلاق را مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم می داند و مدیر کل بانوان مشکل طلاق را با 83.5 درصد به خاطر عوامل فرهنگی می داند! جالبه در یک جلسه مشترک و خروجی های این چنین افتراقی!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.